Haberler

Adana E Tipi Hapishanesinde çocuklara işkence ve kötü muamele!

14.04.2016 – Diken / Burcu Karakaş

Çocuklara cezaevinde de fiziksel istismar

Adana Cumhuriyet Başsavcılığı, Adana E Tipi Kapalı Cezaevi’nde çocuklara yönelik işkence ve kötü muamele iddialarına ilişkin soruşturma başlattı. Soruşturma kapsamında geçen hafta ifadesi alınan iki çocuk, çıplak aramayla şiddete maruz kaldıklarını anlattı.

İnsan Hakları Derneği (İHD) Adana Şubesi, Adana E Tipi Kapalı Cezaevi’nde tutuklu bulunan çocukların işkence ve kötü muameleye maruz kaldıklarına dair 26 Mart’ta bir basın açıklaması yaptı.

bir-yilda-120-bin-cocuk-karakolla-tanisti

İHD avukatlarının başvurusu üzerine, Adana Cumhuriyet Başsavcılığı iddialara ilişkin soruşturma başlattı. Savcılığın geçen hafta soruşturma kapsamında ifadesine başvurduğu çocuklardan biri, maruz kaldıkları işkence ve kötü muameleleri şöyle anlattı: “Yanımda üç tane gardiyan vardı, bana ‘Üstünü soyun lan’ dediler. Üstümü soyundum, yarı çıplak haldeyken ellerime copla vurdular. Güya hoş geldin dayağı imiş. Bu uygulamayı herkese yapıyorlarmış. Sağ elimi masaya koydular, ‘Hangi elinle taş attın, elini keseyim mi’ diye biri söyledi. Bu şekilde korkutmak istediler. Üst araması sonrası,‘Üstünü giyin lan’ dediler. Bundan sonra ikinci müdüre götürüldüm. İkinci müdür bana ‘kaşar’ diyerek hakaret etti.”

‘Göğsüme üç tekme atıldı’

Kötü muamele ve işkencenin cezaevinde kaldığı süre boyunca devam ettiğini anlatan çocuk, şunları söyledi: “Daha sonra rehabilitasyon bölümüne alındım. Geceleyin kısa aralıklarla iki gardiyan geliyordu. ‘Kalk lan ayağa’ deyip elleriyle yüzümüze vuruyorlardı. Ben cezaevine girdiğimde üst araması yapıldığı sırada yanımda İ., M., F., Ö. vardı. Aynı muameleyi onlara da yaptılar. Rehabilitasyon bölümünde aynı odada kaldık. İkinci müdür, ‘A… koyarım’ diye küfürler etti. Bir gece burada kaldıktan sonra koğuşa götürüldük. Buraya götürüldüğümüzde de hepimizi dövdüler. Göğsüme üç tekme atıldı. Gardiyanlar Y. isimli tutuklunun sırtında çekpas kırdı. Bir gün sabah sayımı sırasında ben gülümsemiştim. Baş gardiyan, ‘Niye gülüyorsun, s.. git’ deyip tokat vurdu.”

‘Çekpasla darp ettiler’

Savcıya ifade veren bir diğer çocuk ise, “Cezaevine girdiğim gün rehabilitasyon bölümünde infaz koruma memuru tarafından darp edildim. Hepimizi tokatla dövdüler. Odada bulunanlar tartışmıştı, memurlar çekpasla darp ettiler. Üst katta kamera yoktur, bu nedenle hepimizi üst katta darp ettiler. Cezaevi personeline ‘Başkan’ diye hitap ettiğimiz için isimlerini bilmiyorum. Cezaevine girdiğimde iç çamaşırıma kadar soyundum, buna rağmen copla vurdular. Ellerine eldiven giyip tokat attılar. Bu olay cezaevine girdiğim gün olmuştu” diye konuştu.

Diken’e bilgi veren avukatlar, cezaevinde benzer muamelelere maruz kalan 40’a yakın çocuk olduğunu, başlatılan soruşturmanın genişletileceğini söyledi.

Bir Cevap Yazın

