Haberler

Adana’da, tutuklu çocukların aileleri suç duyurusunda bulunacak!

27.03.2016 / Dicle Haber Ajansı

‘Çocuklarımıza uygulanan şiddet son bulsun’

cropped-sincan-cezaevinde-cocuk-mahpuslara-ciplak-arama-11.jpg

ADANA (DİHA) – Adana Kürkçüler E Tipi Kapalı Cezaevi’nde tutuklu bulunan çocuk tutsaklar, cezaevine ilk girişlerinde çıplak aramadan geçiriliyor, gardiyanlarca işkence ediliyor. İşkenceden çocuk tutsakların psikolojilerinin bozulduğunu dile getiren aileler, işkencenin bir an önce son bulmasını isteyerek, sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunacaklarını söyledi.

AKP iktidarı Kürdistan’da Kürt halkına yönelik vahşet ve katliamlarını sürdürürken, cezaevlerinde tutuklu bulunan siyasi tutsaklara yönelik sistematik işkencesini ise artırarak devam ettiriyor. Pozantı Çocuk Cezaevi’nin kapatılması sonrası tutuklanan çocuklar, Adana Kürkçüler E Tipi Kapalı Cezaevi’nde bulunan ve yetişkinler için hazırlanan iki koğuşta kalıyor. Bu koğuşlarda kalan çocuklar ise cezaevine kabul sırasında gardiyanlarca çıplak bir şekilde soyundurulup, “Hoş geldin” adlı altında işkence edildiği belirtildi. Çocuklarının ruh ve beden sağlığından endişe duyduklarını belirten aileler, sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunacaklarını söyledi.

Çocuğu B.A.’nın 4 Ocak günü tutuklandığını belirten anne Besra Aydın, görüşe gittiğini, görüşme sırasında çocuğunun yaşadıklarını kendisine anlattığını aktardı. Çocuğunun kendisine cezaevi girişinde “Hoş geldin” adı altında dayak atıldığını aktardığını ifade eden Aydın, “Oğlum bana, ’20 dakika boyunca çıplak bir şekilde durdurup bize dayak attılar. Beni değil de başka arkadaşlarımızı çok dövdüler. Üzerimizde çok büyük bir baskı ve saldırı var. Ben sayım sırasında güldüğüm için beni dövdüler. Kamerada da gözüküyor dövme anı. Ben kamerada gördüm kendimi. Bizim canımız sıkıldığında içerde halay çektiğimiz de gelip, bizi dövüyorlar’ dedi. Şu anda ciddi bir şekilde baskı, şiddet ve psikolojik baskı var. Şu anda da oğlumun psikolojisi bozulmuş durumda. Psikolojileri bozulduğu için gece uyuyamıyorlar “dedi. 25 kişilik koğuşlarda 40’a yakın çocuğun kaldığını belirten Aydın, iki çocuğun bir ranzada kaldığını söyledi. Çocuklarına uygulanan şiddettin son bulmasını isteyen Aydın, “Tamam, yakaladınız ama şiddet uygulamayın. Biz çocuklarımızı ruh ve beden sağlığında endişeliyiz” dedi.

Bunların hepsi mi ranzaya deydiler

İ.E. adlı oğlunun 5 Ocak günü tutuklandığını ve tutuklandıktan bir gün sonra ise cezaevine gidip çocuğu ile görüştüğünü anlatan anne Zeynep Erin, görüş sırasında oğlunun yerinde durmadığını ve bu durumu sorduğunda ise cezaevi girişinde işkenceye maruz kaldığını söylediğini aktardı. Erin, “Oğlum bana, ‘Anne cezaevi girişinde beni çıplak edip, sadece iç çamaşırım kaldı. 20 dakika boyunca bekletip, beni dövdüler’ dedi. Ben kendisine dedim, seni emniyette dövmediler; burada dövdüler, artık dövmezler dedim. Bir hafta sonra tekrar görüşüne geldim ama ellerinde darp izi vardı. Dedim ne oldu dedi ki bana, ‘Ranzaya deydi’ dedi. O diyor ranzaya deydi, diğer çocuklar diyor ranzaya deydi. Bunların hepsi mi ranzaya deydiler. Çocuklar yalan söylüyorlar. Korktukları için gördükleri işkenceyi söylemiyorlar” dedi.

Suç duyurusunda bulunacağız

Oğlunun anlatımlarına göre gardiyanların çocukları kamera açısının görmediği merdiven altlarında çocuklarını dövdüğünü aktaran anne Erin, çocukların büyük bir travma yaşadığını ve gardiyanların “akıllı olmayan” çocukları dövdüğünü söyledi. Anne Erin, “Zaten psikolojileri bozulmuş ve burada tutuklular. Neden dövüyorsunuz ki; dövmesinler. Bu olayı yapanlar hakkında avukatımız aracığıyla suç duyurusunda bulunacağız” dedi.

AYM başvuracağız

Tutsak çocukların gardiyanlarca baskı altına alındığını ifade eden İHD Adana Şubesi Eşbaşkanı İlhan Öngör ise, çocuk tutsaklara işkence yapanlar ve sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunacaklarını herhangi bir şey yapılmaması durumunda AYM’ye başvuracaklarını söyledi.

Bir Cevap Yazın

